آداب اجتماعی, آداب تجارت کسب و کار, محتوا

عضلات ذهنی بخش شانزدهم

عضلات ذهنی

درود بر شما سروران! ممنون که وقت می‌گذارید و ما را دنبال می‌کنید.

از مجموعه برنامه‌های موسکولوس کاریزماتیکوس امروز می‌خواهیم به شانزدهمین عضله‌ی ذهنی (Mental muscle) بپردازیم. این عضله‌ی ذهنی به جذابیت شما خیلی کمک می‌کند. بی‌خود نیست که می‌گوییم «بعضی‌ها چقدر جذابند!» یا «چه رفتار حرفه‌ای دارند!» این افراد از هوشی برخوردارند (Tactfulness) که به آنها می‌گویند الان چه حرکتی انجام بدهند. من‌جمله اینکه وقتی ما به یک جای باریکی رسیدیم اجازه می‌دهیم چون حالمان خوب است نفر مقابلمان اول عبور کند. بر فرض مثال از پیاده‌رو رد می‌شویم و یک نفر هم از مقابلمان می‌آید و به یک خاکریز می‌رسیم که مانعی وجود دارد. کسی که حالش خوب است صبر می‌کند که نفر مقابل ابتدا عبور کند. نفر مقابل هم نباید بگوید «نه، شما اول بفرمایید.»

در این شرایط انسان نمی‌داند که تعارف دوم را بکند؟ آیا جفتشان گیر نکنند؟ هرکس که ایستاد و گفت «بفرمایید.» نفر مقابل عبور می‌کند منتها با سه شرطی که انجام می‌دهد:

1.         تماس چشمی

2.         لبخند

3.         واژه‌ی تشکر

که گفتیم اگر یک کدام از این‌ها هم نباشد کار می‌لنگد. بنابراین کسانی‌که از کنار هم عبور می‌کنند و رد می‌شوند زرنگ نیستند، بلکه حالشان بد است و باید برایشان دعا کرد! اما کسانی که حالشان خوب است صبر میکنند و می‌گویند «شما بفرمایید!»

هر کجا که هستید شاد باشید و سلامت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *